© 2016  •   PRIVACY POLICY

MEER

 

 

Nederlanders ergeren zich in restaurants het meest aan onvriendelijke bediening. Maar ook het ongevraagd bijschenken van drankjes, onoplettende bediening en lauw eten staan hoog in de ergernis top10.

 

Deze top 10 stelde Tafelreserveren.nl op nadat 4.293 mensen hun mening hadden gegeven (via e-mail, telefoon of het invullen van een online of offline formulier). Tjarko de Jong van Tafelreserveren.nl: ‘In ons onderzoek staat onvriendelijke bediening met stip op nummer 1. Bij bijna elke respondent staat deze ergenis wel in de top 5. Mensen vinden service steeds belangrijker omdat dat je het gevoel geeft dat je gewaardeerd wordt als gast.’

 

Ondervraagden gaven aan dat een vriendelijke bediening een belangrijke voorwaarde is voor het slagen van de avond.

 

Het ongevraagd bijschenken van drankjes, ongeïnteresseerde of onoplettende bediening en overlast staan respectievelijk op plaats 2, 3 en 4. ‘

 

De Jong: Mensen hebben een hekel aan het leegschenken van flesjes fris als het glas bijna leeg is. Dit wordt gezien als irritante manier om meer drank te verkopen. En wanneer je iets wilt bestellen wil je graag dat je gezien wordt en dat de bediening luistert.’

De ergernis top10

1. Onvriendelijke bediening

2. Ongevraagd bijschenken van drankjes

3. Onoplettende / ongeïnteresseerde bediening

4. Overlast (bellende gasten en luide muziek)

5. Kraanwater op de rekening zetten of water als bronwater verkopen

6. Krappe tafels

7. Lauw/koud eten

8. Vies bestek/Vieze glazen

9. Lang wachten op eten / tussen de gangen

10. Rekening die niet klopt

 

 

bron:

https://www.fnvhoreca.nl/nieuws/horeca/6433/grootste-ergernis-in-restaurant-onvriendelijke-bediening.html